دوره امدادگر اورژانس

دوره امدادگر اورژانس چیست؟

امدادگر اورژانس (Emergency responder) یک فرد حرفه ای است که آموزش های مناسب را در زمینه اورژانس و پزشکی اورژانسی دریافت کرده و آماده به کمک به افراد در شرایط اضطراری می باشد. وظایف اصلی امدادگر اورژانس شامل تشخیص و ارزیابی سریع و دقیق حالات اورژانسی، انجام اقدامات اولیه درمانی، توصیه های پزشکی، انتقال بیمار به مراکز درمانی مناسب و همکاری با تیم های پزشکی حرفه ای می باشد. این افراد برای پاسخگویی به حوادث و وضعیت های اورژانسی مختلف، می توانند در مراکز اورژانسی، اورژانس های پزشکی، خدمات اورژانسی و حتی در مأموریت های اورژانسی قرار گیرند. امدادگران اورژانس نقش زیادی در نجات جان افراد مصاب در شرایط اورژانسی ایفا می کنند و باید دارای تجربه، مهارت و آمادگی برای مواجهه با این وضعیت ها باشند.

امروزه حوادث و مشکلات اورژانس ، بخش بزرگی از موارد مرگ و ناتوانی را در جوامع بشری تشکیل می دهند. شواهد نشان می دهد که شانس زنده ماندن و بازیابی سلامتی در بیمارانی که پیش از رسیدن به بیمارستان ، خدمات پزشکی مناسبی دریافت کرده اند نسبت به بیمارانی که از چنین خدماتی برخوردار نبوده اند بیشتر است. از آنجایی که در حوادث اورژانس ، رسیدن پرسنل مجرب به دلایل متعدد ممکن است با تاخیر همراه باشد ، حضور به موقع افراد توانمند در کمک های اولیه می تواند کمک شایانی برای نجات بیمار آسیب دیده فراهم آورد. امدادگر اورژانس یا به بیان ساده تر امدادگر ، نخستین فرد آگاه به کمک های اولیه است که بر بالین بیمار حاضر می شود. خدمات اولیه ای که یک امدادگر ارائه می دهد از اهمیت اساسی برخوردار است زیرا سریع تر از هر گونه مراقبت طبی پیشرفته ارائه می شود و می تواند به معنی تفاوت بین مرگ و زندگی تعبیر شود.

هزینه و شرایط دوره امدادگر اورژانس 

شما می توانید برای اطلاع دقیق و نحوه برگزاری کلاس ها به شعبه مرکزی انجمن پرستاری ایران واقع در خیابان آزادی نبش خیابان ولعصر ساختمان تمجیدی مراجعه نمایید همچنین در نظر داشته باشید که شما در مرکز انجمن پرستاری ایران با کمترین شهریه و همچنین امکان پرداخت اقساطی دوره و حداقل ترین زمان می توانید این دوره را سپری نمایید برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید: 02166575754

امدادگر اورژانس برای انجام وظایف خود نیاز به مهارت های مختلفی دارد از جمله:

  1. تشخیص حالات اورژانسی: باید بتواند به سرعت و صحیح حالات اورژانسی را تشخیص دهد و به مرحله بعدی از انجام اقدامات لازم برای نجات جان فرد مصاب برود.

  2. انجام اقدامات اولیه درمانی: باید بتواند اقدامات اولیه درمانی مانند احیاء قلبی ریوی، اعمال فشار برای کنترل خونریزی و … را به درستی انجام دهد.

  3. انتقال بیمار: باید توانایی انتقال بیمار به مراکز درمانی مناسب و انجام اقدامات لازم برای حفظ و نجات جان فرد مصاب را داشته باشد.

  4. همکاری با تیم های پزشکی: باید بتواند در مسیرکاری با تیم های پزشکی حرفه ای هماهنگ و همکاری مناسب انجام دهد.

  5. مهارت های ارتباطی: باید بتواند با فرد مصاب، همکاران و تیم های دیگر به خوبی ارتباط برقرار کند.

  6. مهارت های جسمی: باید دارای استقامت، قدرت فیزیکی و مهارت در استفاده از تجهیزات پزشکی مورد نیاز باشد.

در کشورهای متمدن آموزش های مهارتی بطور مداوم برای گروه های هدف امری ضروری می باشد. در کشور ما هم با توجه به وجود بحران های مختلف و وقوع حوادث گوناگون ضرورت کسب دانش و مهارت در زمینه امدادگری کمک های اولیه و فوریت های پزشکی لازم و امری بدیعی می باشد. در نتیجه جهت تربیت و آماده کردن نیروهای تربیت شده برای هر خانواده یک امدادگر که شعار وزارت بهداشت است تلاش می نماییم .

مرکز ملی مهارتی علوم پزشکی انجمن پرستاری ایران دوره های آموزشی امدادگر اورژانس و کمک های اولیه، تکنسین فوریت پزشکی را در دفترمرکزی تهران و در سایر مراکز تابعه آموزشی با هدف دانش افزایی افراد در زمینه امداد و نجات بصورت عام و آموزش تخصصی با ارائه مدرک

رسمی بین المللی پایان دوره برای فراگیران دانش آموخته در پایان دوره جهت جذب در مراکز اورژانس ها و آمبولانسهای امدادی برگزار نموده است . که افراد در حوادث شغلی سوانح طبیعی، تصادفات،سکته های قلبی و مغزی قادرخواهند بود به خدمت گیرندگان و مصدومین یاری برسانند.

سر فصل های آموزشی امدادگر اورژانس:

کمک های اولیه براساس وظایف یک امدادگر تدوین و تهیه شده است که ارزیابی مصدوم و روشهای اولیه نجات زندگی یا همان احیای قلبی وریوی از موارد مهم یاد گیری (cpr) در این دورها یاری افراد شتافته و برای خود، خانواده و جامعه داشتن مهارت امدادگر اورژانس ضروری می باشد که در امداد عمومی در جامعه از مدرک رسمی و بین المللی اخذ شده از مرکز انجمن پرستاری ایران جهت جذب در بکارگیری در مراکز مربوطه میتوان استفاده کرد.

لذا در زمان ها و مکان های مختلف خلاء وجود امدادگر اورژانس در مراکز صنعتی کارخانه ها و پترو شیمی ها و غیره که حدود یک دهه مشهود بوده است . این موضوع در بخشهای مختلف حائز اهمیت واقع شده و از وجود افراد آموزش دیده امدادگر اورژانس و فوریت های پزشکی فارغ التحصیل شده از مراکز آموزشی انجمن پرستاری ایران استفاده شده و استخدام بعمل آورند.

در پایان تکنسین فوریتهای پزشکی اورژانس یک فرد آموزش دیده ماهر برای ارائه خدمات اولیه درمانی به کمک بیمار یا شخص مصدوم می شتابند که باعث امداد سریع به خدمت گیرنده شده و باعث جان انسانهای فراوانی می گردد که مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران افتخار دارد سالانه افراد زیادی را در دوره امدادگر اورژانس فارغ التحصیل نموده و وارد بازار کار نماید.

متقاضیان محترم دوره های آموزش مهارتی،حرفه ای علوم پزشکی کوتاه مدت حوزه سلامت ،به اطلاع  می رساند ما تنها و اولین سازمانی هستیم (شرکت یاموسسه نیستیم که با ۳۵سال سابقه درخشان آموزشی) که سالانه پذیرای ده ها هزار فراگیر در رشته های مختلف آموزش ملی مهارتی علوم پزشکی، در مراکز آموزشی سراسرکشور تحت پوشش  انجمن پرستاری ایران بوده و ادعا داریم هیچ کیفیت و اعتباری اتفاقی نبوده و دوره های مربوطه را با حداقل شهریه و درحداقل زمان برای متقاضیان آزاد و افراد لیسانس،فوق لیسانس و بالاتر رشته های عمومی که موفق به پیداکردن کار نشدند که متقاضی این دوره ها هستند ، بستری شغلی مناسبی با رویکرد اشتغال برای متقاضیان اکثر رشته ها توسط اساتید مجرب دکتری پرستاری، پزشکی دندانپزشکی و دارو سازی برگزار کرده و با اعطا مدرک رسمی و بین المللی دو زبانه به فراگیران خود و با ایجاد زمینه کارآفرینی خود در داخل کشور در رشته های مختلف پس از آموزش برای گروه های هدف مثل دوره های (دستیار دندانپزشکی، تکنسین داروخانه، دستیارپزشک، نمونه گیر و پذیرش آزمایشگاه، سالمندیارحرفه ای، پزشکیار ورزشی، تزریقات و پانسمان،

مدیریت زخم، امدادگر اورژانس...) توانسته است تعداد زیادی از دانش آموختگان دوره های خود را به مراکز کاریابی و استخدامی معرفی کرده و افراد استخدام شوند. همچنین با توجه مورد تائید بودن مدارک پایان دوره مرکز ملی،مهارتی علوم پزشکی انجمن پرستاری ایران توسط امور خارجه و دادگستری افراد زیادی با مدارک ما جهت مهاجرت اقدام به ترجمه مدارک نموده و به سفارتخانه های مختلف مورد نظر ارائه مینمایند که با تکمیل رزومه خود منجر به مهاجرت شده و در رشته مربوطه در خارج از کشور پس از مهاجرت در مراکز بهداشتی،درمانی،دندانپزشکی وداروئی مشغول بکارشوند.

برای اطلاع از شرایط مهاجرت امدادگر اورژانس تماس حاصل فرمایید.

آدرس و شماره تماس انجمن پرستاری : میدان انقلاب به سمت حیابان آزادی رو به روی ایستگاه BRT دکتر غریب نبش خیابان والعصر ساختمان پزشکان تمجیدی پلاک 109 طبقه 4

شماره تماسها02166575754

 

آدرس محل تشکیل کلاسها :

میدان انقلاب خیابان آزادی روبه روی ایستگاه بی آرتی قریب نبش خیابان والعصر پلاک ۱۰۹ ساختمان پزشکان تمجیدی طبقه ۴

پست الکترونیک :Elme.salamat@gmail.com

تلفن های مرکز آموزش: 
02166575754
09010580311

سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

چگونه میتوانم به شما کمک کنم؟
Close and go back to page

تمامی حقوق سایت متعلق به مرکز آموزش انجمن پرستاری می باشد . | طراحی سایت و سئو : وب نگاران پارسه

Search