دوره مدیریت زخم

دوره مدیریت زخم یا دوره زخم نوین

مبانی و اصول دوره مدیریت زخم (Wound management course) یا دوره زخم های نوین پرستاران را قادر می سازد دانش و مهارت های اساسی مورد نیاز برای ارزیابی، مدیریت و پیشگیری از زخم ها در مراقبت های بهداشتی اولیه را توسعه دهند. این دوره بخشی از مسیر مدیریت زخم است. این دوره بسیار کارآمد است، به این معنی که می توانید قبل یا بعد از تکمیل کارگاه مدیریت زخم، تمرین پیشرفته که شامل آموزش آنلاین، کارگاه و فعالیت آمادگی برای محل کار است، را بگذرانید.

یک دوره تخصصی که بصورت کارگاهی بوده وانواع مختلف زخمها آموزش داده میشود،باید بدانیم همه افراد در طول زندگی خود بارها تجربه زخمی شدن را داشته اند.
که ممکن است گاهی به علت کوچک بودن زخم و عدم توجه و سهل انگاری و مراقبت نکردن آن، زخم بهبودی کامل پیدا نکند ودر بسیاری از موارد شاید یه زخم کوچک تبدیل به یک زخم مزمن و خطر آفرین شود .
که در این دوره اقدام به بررسی مدیریت زخم ،دلایل آن و درمان‌های مختلف و نوین می پردازیم. ما باید توجه داشته باشیم که تمامی زخمها نیاز به مراقبت داشته و هم چنین پانسمان لازم دارند، اهمیت این موضوع در این دوره ها حتما گوشزد می‌گردد که نوع زخمها،ویژگی های فردی و سنی افرادو سایر موارد مراقبتی در بهبود زخمها می تواند مثمر ثمر باشند.

مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران با سابقه  35ساله خود در زمینه آموزشی های مهارتی کوتاه مدت حوزه سلامت که در مرکز آموزشی خود برگزار نموده است در چند سال اخیر با هماهنگی بعمل آمده دوره مدیریت زخم نوین برای پرستاران و پیراپزشکان در کنار شاغلین تجربی کار آزاد بصورت دانش افزایی و باز آموزی حرفه ای برای گروه های مختلف دوره  مدیریت زخم در مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران برگزار می نمایند. در این دوره با توجه به اینکه ابتدا بایستی شناخت انواع زخمها و فرآیند ترمیم ، طول درمان و آناتومی و فیزیولوژی پوست بصورت تئوری گفته شود.

کلاسهای آنلاین هم بخش تئوری برگزار نموده و برای بخش عملی، فراگیران  مدیریت زخم باید حضوری بیایند و از جمله سر فصل های مهم مدیریت زخم  میتوان به ارزیابی زخم ها، انواع زخمهای بستر، استونی، وکیوم تراپی ، ماگوت تراپی که یک چالش های مراقبت هستند اشاره کرد.

در این دوره آن چه حائز اهمیت و مسلم است تشخیص زخمها و نحوه ارائه خدمات صحیح و رعایت استاندارهای درمانی مدیریت زخم با روش های نوین  درمان زخم مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران در راستای کاهش عوارضی و تحمیل نشدن هزینه های غیر ضروری به بیماران دارای زخم  و در راستای دانش افزایی در این حوزه اقدام به برگزاری کارگاههای مدیریت زخم بصورت تئوری و عملی نموده که توانسته تاکنون تعداد زیادی از کادر پرستاری و سایر گروه ها متقاضی مدیریت زخم را تحت آموزشهای مورد بحث قرار داده تا بتوانند بعنوان یک درمانگر حرفه ای اقدام به مراقبت ودرمان زخم بیماران نمایند. برای گروه تخصصی سر فصل های دوره شامل:

اصول ارزیابی و مدیریت زخم، اصول دبریدمان مدیریت زخمهای فشاری، مدیریت زخمهای شریانی،وریدی،زخمهای دیابتیک ، عفونت زخمهای پانسمان، تغذیه و تشخیص  احتراقی زخم ها با مراقبت های آن و ترمیم زخم و....

این دوره پرستاران را برای تمرین مدیریت زخم با دریافت مهارت ها و دانش گسترده آماده می کند. محتوا بر اساس دستورالعمل های اصولی مدیریت زخم برای طیف وسیعی از زخم ها است.

با دوره آموزشی جامع انجمن پرستاری، مهارت در مدیریت زخم و تکنیک های پیشگیری از زخم فشاری را که برای مراقبین بهداشت طراحی شده است، افزایش دهید.

پیچیدگی های آناتومی پوست سالم، طبقه بندی مرحله بهبود زخم را کاوش کنید و تکنیک های ارزیابی زخم موثر را با استفاده از چارچوب بیاموزید.

این دوره نقش حیاتی در بهبود زخم را داراست و به شناسایی و درمان پارگی پوست می پردازد. در استراتژی های پیشگیری از انواع زخم اطلاعات کسب می کنید، از ابزارهای ارزیابی به روز استفاده کنید و پانسمان بهینه را برای انواع زخم تشخیص دهید.

مدیریت زخم به دو روش اصلی تقسیم می گردد:

مدیریت زخم خشک که در این روش زخم تحت فشار خارجی قرار داده تا بهبود سریع تر و درد زخم کاهش پیدا کند.

مدیریت زخم تر در این روش زخم را با استفاده از پانسمان های مرطوب پوشانده می شود تا مناسب برای بهبود زخم باشد.

هزینه و طول مدت دوره مدیریت زخم

این دوره به پرستاران و بهیاران بخش بهداشت در شناسایی و مدیریت زخم پاسخ می دهد و فرصتی ایده آل برای مراقبین و سالندیاران، که به دنبال تجدید و به روز رسانی دانش خود با آخرین تکنیک ها هستند، فراهم می کند. شما می توانید این کلاس ها را به صورت مجازی و یا حضوری با شرایط اقساطی دریافت نمایید برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید 02166575754 و یا به ادرس شعبه اصلی میدان انقلاب به سمت آزادی نبش خیابان والعصر ساختمان پزشکان تمجیدی طبقه چهارم مراجعه نمایید

چرا آموزش مراقبت از زخم مهم است؟

آموزش استاندارد مراقبت با کیفیت بالا را در بخش های مختلف تضمین می کند و ناهماهنگی ها را در تجربه مدیریت زخم بیماران از بین می برد. با سرمایه گذاری در آموزش مراقبت از زخم، پرستاران بخش  بهداشتی می توانند نتایج بهتری ارائه دهند.

سر فصل مدیریت زخم :

  • درک آناتومی و فیزیولوژی پوست

  • معرفی ارزیابی زخم و طبقه بندی زخم

  • معیارهای سنجش زخم

  • فرایند ترمیم زخم

  • عوامل اثر گذار و عوامل تاخیر در التیام زخم

  • نحوه پانسمان زخم باز

  • استفاده از روش های مکمل در درمان زخم

  • انواع پانسمان های سنتی ونوین

  • از بین بردن بسته شدن پوست - تئوری و عمل

محتوای دوره:

  • آناتومی و فیزیولوژی پوست و نحوه بهبود آن
  • طبقه بندی زخم و تکنیک های ارزیابی
  • مدیریت زخم، از جمله درک خواص مختلف پانسمان
  • تکنیک آسپتیک و پیشگیری و کنترل عفونت
  • مدیریت درد
  • ارزیابی و مستندسازی زخم و مثلث ارزیابی زخم نشان دهید
  • مدیریت زخم های پا شریانی، وریدی، دیابت و واسکولیت را درک کنید
  • پیشگیری، طبقه بندی آسیب های فشاری، پارگی پوست و مدیریت را شرح دهید
  • علل شایع پوستی را شناسایی و مدیریت کنید
  • بانداژ و استفاده از چسب ها را به روشی ایمن
  • دسته بندی های پانسمان موجود را بشناسید و انتخاب محصول زخم را توضیح دهید
  • نقش مراقب سلامت

مدیریت زخم شامل مجموعه ای از روش ها و تکنیک هایی است که برای جلوگیری از عفونت، تسریع در بهبودی و کاهش درد زخم ها استفاده می شود. از این رو مدیریت زخم بسیار اهمیت دارد زیرا تدبیر نادرست زخم منجر به عفونت ، تشدید درد و تشکیل بافت های ناهجار در بدن بیمار می گردد این فرآیند به دقت در تمیز کردن زخم، تغذیه مناسب برای بهبود بافت های زخم استفاده از پانسمان های مناسب و مراقبت های مستمر از زخم را شامل می شود.

متقاضیان محترم دوره های آموزش مهارتی،حرفه ای علوم پزشکی کوتاه مدت حوزه سلامت ،به اطلاع  می رساند ما تنها و اولین سازمانی هستیم (شرکت یاموسسه نیستیم که با ۳۵سال سابقه درخشان آموزشی) که سالانه پذیرای ده ها هزار فراگیر در رشته های مختلف آموزش ملی مهارتی علوم پزشکی، در مراکز آموزشی سراسرکشور تحت پوشش  انجمن پرستاری ایران بوده و ادعا داریم هیچ کیفیت و اعتباری اتفاقی نبوده و دوره های مربوطه را با حداقل شهریه و درحداقل زمان برای متقاضیان آزاد و افراد لیسانس،فوق لیسانس و بالاتر رشته های عمومی که موفق به پیداکردن کار نشدند که متقاضی این دوره ها هستند ، بستری شغلی مناسبی با رویکرد اشتغال برای متقاضیان اکثر رشته ها توسط اساتید مجرب دکتری پرستاری، پزشکی دندانپزشکی و دارو سازی برگزار کرده و با اعطا مدرک رسمی و بین المللی دو زبانه به فراگیران خود و با ایجاد زمینه کارآفرینی خود در داخل کشور در رشته های مختلف پس از آموزش برای گروه های هدف مثل دوره های (دستیار دندانپزشکی، تکنسین داروخانه، دستیارپزشک، نمونه گیر و پذیرش آزمایشگاه، سالمندیارحرفه ای، پزشکیار ورزشی، تزریقات و پانسمان،

مدیریت زخم، امدادگر اورژانس...) توانسته است تعداد زیادی از دانش آموختگان دوره های خود را به مراکز کاریابی و استخدامی معرفی کرده و افراد استخدام شوند. همچنین با توجه مورد تائید بودن مدارک پایان دوره مرکز ملی،مهارتی علوم پزشکی انجمن پرستاری ایران توسط امور خارجه و دادگستری افراد زیادی با مدارک ما جهت مهاجرت اقدام به ترجمه مدارک نموده و به سفارتخانه های مختلف مورد نظر ارائه مینمایند که با تکمیل رزومه خود منجر به مهاجرت شده و در رشته مربوطه در خارج از کشور پس از مهاجرت در مراکز بهداشتی،درمانی،دندانپزشکی وداروئی مشغول بکارشوند.

آدرس انجمن پرستاری ایران شعبه مرکزی

برای اطلاع از هزینه دوره و مدت دوره و اطلاعات دیگر با انجمن پرستاری ایران واقع در خیابان انقلاب ایستگاه بی ار تی دکتر قریب تماس بگیرید تا کارشناسان اطلاعات کامل را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم : 02166575754

آدرس محل تشکیل کلاسها :

میدان انقلاب خیابان آزادی روبه روی ایستگاه بی آرتی قریب نبش خیابان والعصر پلاک ۱۰۹ ساختمان پزشکان تمجیدی طبقه ۴

پست الکترونیک :Elme.salamat@gmail.com

تلفن های مرکز آموزش: 
02166575754
09010580311

سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

چگونه میتوانم به شما کمک کنم؟
Close and go back to page

تمامی حقوق سایت متعلق به مرکز آموزش انجمن پرستاری می باشد . | طراحی سایت و سئو : وب نگاران پارسه

Search